A McLaren és a Ferrari után ma vegyük sorra a többi csapatot is:
3.
A Williams, 1996 rendíthetetlen és ‘97 rendíthető bajnoka ‘98-ban a 3. helyet szerezte meg a csapatok között.
Egyrészt kevésbé alkalmazkodtak az igencsak megváltozott autóépítési szabályokhoz, mint a két éllovas. Másrészt elvesztették erős motorszállítójukat, a Renault ugyanis kivonult a Forma–1-ből, csupán háttértámogatást adva az elárvult csapatokat motorral ellátó Mecachrome cégnek. Harmadrészt, ami végleg betette a kaput: odalett a menő kék-fehér dizájn. A Rothmans cigigyár ‘98-tól inkább egy almárkáját reklámozta a Williamseken, a „másik piros csapat” szerepére kárhoztatva őket – be is kellett érniük címvédés helyett pár dobogós helyezéssel. 1999-re Frank Williams mindkét pilótáját lecserélte: a csikó Ralf Schumacher és a szenior visszatérő (az előző két év CART-bajnoka) Alex Zanardi kapta az autókat. A motor idén is egy kegyelem-Renault, most Supertec néven. Ami viszont biztató: megint életet vittek a festésbe.
4.
A Jordan felnőtt. Tavaly Damon Hill megszerezte a kiscsapat első futamgyőzelmét a belga esőkáoszban, idénre pedig társául a szintén élmezőnyt megjárt Heinz-Harald Frentzent szerződtették. Motorellátásuk első ránézésre még a Williamsnél is baljósabb: a Mugen tuningcég a Honda 1992-ből ittfelejtett motorját reszelte tovább Eddie Jordan megrendelésére. Második ránézésre már biztatóbb, hogy ennek ellenére a Mugen-motorok olyan versenyképesnek bizonyulnak, hogy a sikereiket látva a Honda elkezdett dolgozni a visszatérésén az F1-be.
5.
A Benetton változatlan pilótapárral vág neki az évnek: Giancarlo Fisichella és Alexander Wurz küzdenek az olasz divatcég nagyobb dicsőségére, Rocco Benetton vezetésével. Motorjuk a Williamsnél már megismert Supertec, amelyet itt a Benetton sportruhamárkájáról Playlife-nak neveztek el, de attól még ugyanaz a maradék-Renault.
6.
A Sauber csapatban a közös ősét tisztelheti a 2010-es évek élmezőnye. A Mercedes 38 évnyi kihagyás után 1993-ban a Sauber motorszállítójaként tette be a lábát a Forma–1-be (majd szökkent tovább a McLarenhez, később meg a Hamilton–Rosberg-féle önálló Mercedes csapathoz). 1999-re viszont már a Ferrari dicsekedhetett vele, hogy a svájci kiscsapat évek óta az olaszoktól licenszelt motorral versenyez. A Red Bull Sauber–Petronas névben szereplő olajcég ismét csak a mai Mercedes csapatból lehet ismerős. Másik névadó szponzoruk révén pedig elmondhatjuk, hogy a kilencvenes években még a Sauber jelentette a Red Bull-csapatot. A pilótákat tekintve: Peter Sauber megtartotta Jean Alesit, mellé pedig Pedro Dinizt ültette a ‘99-es szezonra.
7.
Az Arrows Toranosuke Takagival és az újonc Pedro de la Rosával vágott neki az évnek. Ennyit érdemes tudnunk Tom Walkinshaw istállójáról. Meg talán azt, hogy a Ferrarin kívül ők az egyetlenek, akik motorszállító nélkül, mindenestül saját maguk készítik az erőforrásaikat.
8.
A Stewart már harmadik évét kezdi a Forma–1-ben. Az ősvilágbajnok Sir Jackie és fia, Paul Stewart egész reményteljes csapatot pakoltak össze. 1999-ben Johnny Herbert és Rubens Barrichello veselkedik neki, hogy mindent kihozzon a Ford-motoros kocsikból. (Spoiler: jövőre pedig már meg is veszi a csapatot a Ford, hogy Jaguar néven indítsa saját autóit, később pedig egy újabb eladás után megszületik az a bizonyos Red Bull Racing.)
9.
A Prost szintén ‘97 óta küzd a Forma–1-ben. Az összeszokott Jarno Trulli – Olivier Panis pilótapárossal és a Peugeot motorjaival várják a sikert ‘99-ben.
10.
A Minardi mindenki kedvenc ártatlan kiscsapata, mely 1999-ben Ford motorokkal, valamint Luca Badoerrel és Marc Genével vág neki, hogy a tavalyi kerek nullánál valamivel több pontra tegyen szert.
11.
A BAR csapat az év újonca. A British American Tobacco cégcsoport versenymárkájaként a British American Racing rengeteg pénzzel és legalább akkora ambícióval érkezett. Pilótája és egyik alapítója a tavalyelőtti világbajnok Jacques Villeneuve, partnere az újonc Ricardo Zonta. A ‘99-es eredményeiket a futamok során meglátjuk, most legyen elég annyi, hogy ennél sokkal érdekesebb a múltjuk és jövőjük. Múlt: a Tyrrell a hetvenes évek világbajnok csapatából a kilencvenes évekre saját árnyékává kopott, mígnem felvásárolta a BAR. Jövő: a BAR-t viszont a 2000-es években az akkori motorszállítója vásárolja majd fel, létrehozva a Honda csapatot. Amikor aztán a gazdasági válság nyomán a Honda gazdátlanul hagyja az istállót, váratlanul Brawn GP lesz belőle (a már említett, addigra ex-ferraris Ross Brawn tulajdonában), majd az első és egyetlen évében mindenkit meghökkentve megnyeri a világbajnokságot. Ekkor a McLaren addigi motorszállítója gyorsan megveszi az egészet, és 2010-ben létrehozza az azóta már jól ismert Mercedes csapatot.
A szezon jövő vasárnap indul, start Melbourne-ben!